popline.reismee.nl

zaterdag 22 november

Vandaag was het de dag van mijn verjaardag en het laatste stukje van de rondreis door Peru - Bolivia en Chili. In overleg met de groep hadden we besloten om deze dag nog een kleine omweg te maken. Een heerlijk ontbijtje met hulde zang aan mij gericht, aan de overkant van het hotel vulden onze magen en konden we rond half 9 vertrekken. Velen hadden slecht geslapen daar rond 0500 uur er al volop muziek in de straten klonk. De rit bracht ons weer al snel tot de hoogvlaktes in de woestijn met af en toe rechte stukken waar de weg al trillen in de horizon verdween. Af en toe slaapverwekkend maar dan kwam er gelukkig ineens spannend bochtenwerk met diepe ravijnen zodat de slaap vlug verdween. Via een omweg kwamen we in Mollendo aan. De kustplaats voor de rijken uit Arequipa. Mooi stadje en zeker een leuk restaurantje alwaar we de lunch met zijn allen nuttigden. Hierna de straat afgedaald richting uitzicht op het badstrand. Mwet de hitte kreeg eenieder wel zin in om hier te bakken en van de heerlijk grote golven van de Stille Oceaan te gaan genieten. Helaas geen tijd want we moesten verder en ook wilden sommigen nog tijd hebben om te gaan sjoppen in Arequipa. Na een klim van zeenivo naar zo´n 260o meter via een zeer drukke en ook wel gevaarlijk weg met inhalende vrachtautos kwamen we nadat we elkaar even kwijt waren gereden in het Hotel Grutto aan. Hier waren we de reis ook begonnen!. Even buiten een paar heerlijke pilsjes genomen en omkleden met Michel en Paul mbv taxi richting stad gegaan voor wat inkopen ( souvenirs). We hadden met zijn allen afgesproken bij restaurant zig-zag te 20.00 uur. Mooie tijd als je de juiste souvenirs kunt vinden. Gelukkig kan er niet veel mee in de tassen dus bescheiden gebleven. In het restaurant mochten we in en apart zaaltje gaan zitten en bleek het wel erg chique te zijn. Maar de prijzen konden er mee door. Voor zo´n 25 euro een heerlijke sttengrill met 3 soorten dikke plakken vlees en de duurste wijn een koopje te noemen. Eindelijk hadden ze hier ook een echte capucinno en voor de liefhebbers een overheerlijke Irish Coffee zodat we tevreden en voldaan naar het hotel konden wandelen. Daar ook nog een afzakkertje genomen en op tijd naar bed. De hoogte geen probleem meer mee, Genoeg rode blñoedlichaampjes denk ik opgebouwd maar echt zin om het laat te maken had verder niemend, dus maar gaan slapen.