popline.reismee.nl

zondag 23 november

Deze dag dus tijd genoeg om op het gemak wakker te worden. Rond half 11 vertrekken we pas! Toch met een stralend zonnetje in de kamer al vroeg wakker. Zeker Paul die rond 5 uur vanmorgen al ging interneppen. Zelf nog even blijven liggen tot 08.00 uur daarna een heerijk ontbijtje met eitje en daarna even relaxed in de tuin onder een strak blauwe lucht wat kleur opgedaan. Nu vliegt de tijd en gaan we zo dadelijk 10.30 op weg naar de Colcar Des Condors. Dediepste kloof ter wereld alwaar we hopen condors te kunnen aanschouwen. Maar zal zeker mooie trip worden die ons tevens naar het hoogste punt van de reis zal brengen op zo´n 5000 meter hoogte. Hopelijk kan ik later daar nog meer over berichten.

Na wat heerlijk in de tuin van de zon te genieten met wat fruitsapjes konden we rond half op de motor stappen. In de stad Arequipa nog even getankt om vervolgens de stad uit te rijden. Helaas bij het verlaten van de stad stak er plotsklaps een fietser over die ik helaas niet meer kon ontwijken. Een valpartij was het gevolg en de motor was niet meer in staat om verder te rijden. Zelf ook wat pijn aan ijn schouder maar gelukkig niets gebroken. De fietser kwam er slechter vanaf dus een hoop geregel met politie en ziekenhuis. Met zijn allen besloten om helaas de reis naar de Condor kloof niet voort te zetten. Zelf met deGeert ,Eduardoen Fer naar het ziekenhuis en politie gegaan voor de formaliteiten. Zeker geen Nederland dus wachten wachten en wachten en formulieren tekenen. Pas tegen 18.00 uur verlost van dit bittere ongeval. In het hotel nog enkele pilsjes genomen en samen met Fer de stad ingegaan. Daar troffen we heel toevallig in een restaurant de rest van de groep aan zodat we het hele verhaal aan hun kwijt konden. Iedereen vond het wel jammer dat het zo moest aflopen maar ´shit happens´ op een avontuurlijke motorreis. Wel herlijkeen Acalpa Steak gegeten en afgesloten met een lekker capuchinno. In het hotel nog even nagebabbeld over de rare dag en na een pàar pilsjes het bed ingedoken